torsdag 19 juli 2007

April träffen - Från Nilles blog

Det var hemma hos Anna denna gång. De bodde i hus ute vid Rama 9 parken och hon hade ordnat med mat, bad och pyssel. Barnen fick chans att leka med deras kanin och hund som strövade fritt på gården. Idag var vi 10 barn
Även om det är gemytligt med dessa hemma-hos träffar kan vi nog räkna med att det inte alltid kommer att vara så. Förhoppningsvis blir vi fler framöver och då behöver vi komma åt en offentlig lokal (samtidigt har inte alla utrymmet för detta). Faktum är att vi har 5 barn under 9 månader bara i existerande grupp. Det finns god tillväxt med andra ord.VI skriver jag!? Jag skall ju hemåt.Jag valde att lämna Sebastian hemma denna gång. Anna skulle ordna med påskpyssel och jag trodde jag skulle få svårt att alls serva tjejerna om jag tog med honom. Samtidigt ville jag ju hinna slänga några sista ord med alla dessa nyfunna vänner. Jag såg hur John fick jaga sin Alexander och förstod att jag gjort rätt.Som vanligt tog jag på mig nya uppdrag. Jag lovade att ordna med en hemsida (blogg) och ett konto hos photobucket innan jag drar. Klart vi skall skriva dagbok över utvecklingen samtidigt är det ett bra sätt för intresserade att bekanta sig med oss innan de ansluter.Jag kom sedan på den smarta iden att be Johan (eller bloggaren Guava som vi känner honom bättre) ordna med detta. Det är ju bara en tidsfråga innan han dyker upp med sin Felicia, så han kan lika bra börja jobba ideellt nu :) Gör jag detta blir det blogger, gör Johan detta blir det word press och eftersom Johan ändå kommer vara den som tar över så....Nå Guava, vad säger du, tar du hedersuppdraget?

Nu blev det ju inte så Guava, så snälla Mango fick göra det istället :) (tillagt av Erika)

1 kommentar:

Nille sa...

Tack för att du ordnade detta med bloggen på egen hand :)